🦋چند آیه که میتونید برای شرکت در انتخابات همگانی و لزومش استفاده ببرید
📍سوره یوسف ایه ۵۴ و ۵۵
فرمانروای مصر به حضرت میگوید:
تو در نزد ما یک جایگاه ویژه داری و امین هستی
و مورد اعتمادی، اینجا دو ویژگی را میگوید؛
آیه ۵۵ حضرت داره به ملکه میگوید، و اعلام کاندیداتوری میکند
(میگوید حالا که ما را قبول داری منو قرار بده برای امور و کارها و خزاین را بهم بده چون هم حفیظم هم علیمم ، هم تعهد دارم هم تخصص، هم امینم هم بلدم)
حضرت از مسئله جامعه مصر در مورد بحران صحبت میکند و می داند که ریشه مشکلات جامعه اقتصاد است و میداند باید کسی باشد که امین باشد و بلد باشد، الان برخی می گویند دین از سیاست جداس
می گویند که مملکت را به دست اونایی که فقط علیم اند بسپارید(ولی باید دست حفیظ و علیم باشد)و این دو ویژگی باید باشد.شاید علیم بودن برای یک مقطع خوب باشد ولی بعد باز هر دو مهم و بیشتر تعهد و امین بودن مهم تره و در قران هم اول امده دین از سیاست جدا نیست همان فردی که پیامبر است اتفاقا برای مملکت داری بهتر است. ولی امروزه برخی با الفاظ بازی می کنند و این صرفا بازی کردن با الفاظ هست که مردم را می خواهند توجیه کنند که فقط علیم بودن کافیه
📍در سوره بقره
داستان حضرت طالوت را میگوید که وقتی کار سخت شد، گفتند ملکی را برای ما قرار بده تا با دشمنان بجنگیم و راحت شویم، خدا در پاسخ اینها می گوید حضرت طالوت را انتخاب کردیم
ولی آنها میگویند ما از طالوت محق تر بودیم و طالوت فقیر است و مال ندارد و اعتراض در انتخابات خدا کردند. اینجا باید دقت کرد امروزه اگر خدا هم رییس جمهور انتخاب کند باز عده ای اعتراض می کنند.
خدا میگه چرا اونا برگزیدم چون خدا به او گستردگی در علم و جسم داده ، پس تعهد و تخصص مهم بوده ،(پس مبنای خلیفه در روی زمین تعهد و تخصص است) رهبر باید با علم و دانش ، مصلحت جامعه را تشخیص دهد و با تشخیص درست امور و کارها را انجام بدهد
📍آیه ۲۶ قصص
در مورد دختران شعیب و آب آوردن موسی و …گفته است. یکی دختران گفت ای پدر اون را مستاجر و اجیر خودت کن چون ایشان قوی و امین است هم تعهد دارد هم تخصص دارد.
📍سوره رعد آیه ۱۱
خدا اصلا قصد ندارد در امور مردم دخالت کند. هم پیشرفت هم پسرفت به دست خود مردم است. خدا هر چیزی مردم بخواهند را برایشان می خواهد. خداوند قضاى حتمى رانده كه از هيچ بندهاى نعمتى را كه به او ارزانى داشته از او سلب نكند، مگر آنكه خود بنده كارى كند كه مستوجب سلب نعمت شود، در آن صورت آن نعمت را بخاطر آن گناه سلب مىكند، و اين همانست كه در قرآن كريم فرموده:(إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بانفسهم ، پس میگوید مردم خواستند پس تبعاتش هم ببینید چه خوب چه بد…